Κυριακή 27 Μαΐου 2018

Συνέδριο Υποψηφίων Διδακτόρων Τμήματος Θεολογίας Πανεπιστημίου Λευκωσίας


Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε, το πρωί του Σαββάτου, στο Αμφιθέατρο Unesco των κεντρικών κτηριακών εγκαταστάσεων του Πανεπιστημίου Λευκωσίας, το Α΄ Συνέδριο Υποψηφίων Διδακτόρων του Τμήματος Θεολογίας του Πανεπιστημίου Λευκωσίας. 


Το Συνέδριο αυτό εντάσσεται, εκτός των άλλων, και μέσα στα πλαίσια των κανονισμών που διέπουν το Τμήμα, τους οποίους αξιολόγησε και πιστοποίησε πρόσφατα και ο ανεξάρτητος Φορέας Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας της Ανώτερης Εκπαίδευσης (ΔΙΠΑΕ) της Κυπριακής Δημοκρατίας. Στις εργασίες του Συνεδρίου έλαβαν μέρος, με εισηγήσεις τους, όλοι οι υποψήφιοι διδάκτορες του Τμήματος Θεολογίας και οι επιβλέποντες Καθηγητές τους, ενώ το παρακολούθησαν και οι Μεταπτυχιακοί φοιτητές της τρέχουσας ακαδημαϊκής χρονιάς.


Το Συνέδριο ξεκίνησε με την εισαγωγική ομιλία του Προέδρου του Τμήματος Θεολογίας Καθηγητή Χρήστου Οικονόμου, ο οποίος στη συνέχεια αναφέρθηκε στα θέματα της «Επιστημονικής Μεθοδολογίας». Επί του ιδίου θέματος ακολούθησαν οι παρεμβάσεις των Καθηγητών Νίκου Νικολαΐδη και Ανέστη Κεσελόπουλου.


Η πρώτη συνεδρία έκλεισε με την υποδειγματική παρουσίαση της Διπλωματικής εργασίας του Μεταπτυχιακού φοιτητή Άριστου Θουκυδίδη ενώπιον της Τριμελούς Επιτροπής και των Συνέδρων.


Κατά τη διάρκεια της δεύτερης συνεδρίας, υπό την προεδρία του Καθηγητή Νίκου Νικολαΐδη, ο Δρ Μανώλης Παπαμικρούλης κατεθεσε τις εμπειρίες του από την σύνταξη της Διδακτορικής του Διατριβής.



Στη συνέχεια δόθηκε η ευκαιρία στους νέους ερευνητές, τους υποψήφιους Διδάκτορες να παρουσιάσουν τα αποτελέσματα και τα καινοτόμα στοιχεία της επιστημονικής έρευνάς τους, όπως και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν και οι λύσεις στις οποίες προβαίνουν και ακολούθησαν ερωτήσεις από τους υπόλοιπους συμμετέχοντες.



Αξίζει να σημειωθεί ότι η γόνιμη κριτική, οι παρατηρήσεις που διατυπώθηκαν, αλλά και ο διάλογος μεταξύ των φοιτητών και των καθηγητών, έδωσε την απαραίτητη ανατροφοδότηση στη σκέψη των νέων ερευνητών και τα ερεθίσματα για νέες κατευθύνσεις στην έρευνά τους, για διορθώσεις και κάλυψη παραλείψεων. Ταυτόχρονα το φιλικό περιβάλλον, η συνύπαρξη και η διάδραση των υποψηφίων διδακτόρων και των καθηγητών οδήγησε στην ανάπτυξη δεξιοτήτων, στη σύσφιγξη συνεργατικών σχέσεων, αλλά και στον αμοιβαίο σεβασμό για τα επιστημονικά επιτεύγματα του κάθε ερευνητή.
Λουκάς Α. Παναγιώτου


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου