Δευτέρα 13 Οκτωβρίου 2014

Συνεστίαση κατοίκων Αγίου Σεργίου Αμμοχώστου

Πέραν των 600 εκτοπισθέντων κατοίκων Αγίου Σεργίου και Βάκχου, από όλες τις γωνιές της ελεύθερης Κύπρου, έδωσαν το παρών τους στην ετήσια συνεστίαση της προσφυγικής Κοινότητας, που έγινε την Κυριακή 5/10/14, στο Κέντρο Κοσμύρια στη Λάρνακα, με την ευκαιρία των εορταζόντων Πολιούχων Αγίων της Κοινότητας και διατράνωσαν την πίστη και την αγωνιστικότητα τους για επιστροφή στις πατρογονικές εστίες.
Της συνεστίασης προηγήθηκε Θεία Λειτουργία στον Ιερό Ναό Αγίου Παντελεήμονα στο Μενεού, όπου, προεξάρχοντος του Πανιερωτάτου Μητροπολίτου Κωνσταντίας και Αμμοχώστου κ.κ. Βασίλειου, τελέστηκε το μνημόσυνο των ηρώων της Κοινότητας, των εγκλωβισμένων και τεθνεώτων στην προσφυγιά. Αναπέμφθηκε, επίσης, δέηση υπέρ ανευρέσεως των αγνοούμενων και σύντομη επιστροφή στον αγαπημένο Άγιο Σέργιο.     
Στην  διάρκεια της εκδήλωσης το Προσφυγικό Σωματείο Άγιος Σέργιος και το Κοινοτικό Συμβούλιο Αγίου Σεργίου, απένειμαν τιμητικές πλακέτες στις οικογένειες των Ηρώων της Κοινότητας, Χαράλαμπου Κώστα Σοφιανού και Ειρηναίου Αντωνίου Λουκά, τιμώντας έτσι την μνήμη των υπέρ της Πίστεως και της Πατρίδος ευκλεώς αγωνισαμένων και ηρωικώς πεσόντων κατά την διάρκεια της Τούρκικης εισβολής το 1974, άξιων τέκνων της κοινότητας και της Κύπρου.
Στον σύντομο προσλαλιά του, το μέλος του σωματείου Αντρέας Σμυρίλλης, με τον μοναδικό γλαφυρό του λόγο και την «παραμυθητική» του αφήγηση ζωντάνεψε εικόνες μοναδικές από την σκλαβωμένη κωμόπολη και τους ανθρώπους της και εξέπεμψε μηνύματα και αλήθειες μοναδικές.
ΕΠΙΔΟΣΗ ΤΙΜΗΤΙΚΗΣ ΠΛΑΚΕΤΑΣ
ΣΤΙΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙEΣ ΤΩΝ ΗΡΩΩΝ,
ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥ ΣΟΦΙΑΝΟΥ ΚΑΙ ΕΙΡΗΝΑΙΟΥ ΛΟΥΚΑ
Αιδεσιμότατε, Αγαπητοί Συγχωριανοί, Αγαπητοί Προσκεκλημένοι, Αγαπητοί Φίλοι.
Όταν οι αγαπητοί πρόεδροι του Προσφυγικού μας Σωματείου και του Κοινοτικού μας Συμβουλίου, μου πρότειναν να απονέμω τις αναμνηστικές πλακέτες εκ μέρους της κοινότητας μας, στις οικογένειες των τιμώμενων Ηρώων μας, Χαράλαμπου Σοφιανού και Ειρηναίου Λουκά, ένα ρίγος συγκίνησης και εθνικής υπερηφάνειας διαπέρασε το κορμί μου και συγκλόνισε την συνείδηση μου.
Χωρίς δεύτερη σκέψη και κανένα ενδοιασμό, αποδέχτηκα την πρόταση γιατί θεώρησα ότι η πράξη αυτή, μου περιποιεί υψίστη τιμή και ιστορικό σημείο αναφοράς.
Με αυτά τα ανάμεικτα αισθήματα να με διακατέχουν, άφησα την μνήμη μου να ταξιδέψει στο όμορφο μας χωριό, τον Άγιο Σέργιο. Σαν κινηματογραφική ταινία πέρασαν από μπροστά μου τα παιδικά μου χρόνια, οι εκκλησίες μας, το σχολείο, το γήπεδο όπου παίζαμε ποδόσφαιρο, η πλατεία του χωριού με τα καφενεία και το σινεμά.
Στο νοερό αυτό ταξίδι, περιδιάβασα τους δρόμους του χωριού μας και συνάντησα τις ΜΟΡΦΕΣ των δύο Ηρώων μας. Μιλήσαμε για τις  ανέμελες, όμορφες, ανθρώπινες εποχές στο χωριό, μέχρι που φτάσαμε στις μαύρες εκείνες μέρες του Ιούλη του 1974, όπου 20χρόνοι νέοι  κληρωτοί και 25χρόνοι έφεδροι στη ΕΦ, υψώσαμε το ανάστημα μας έναντι στον βάρβαρο Τούρκο εισβολέα.
Μου είπαν ότι έχουν ήσυχη την συνείδηση τους, ότι πολέμησαν και έπεσαν μαχόμενοι υπέρ πίστεως και πατρίδος. Μου εξέφρασαν όμως το σφοδρό τους παράπονο, ότι η θυσία τους δεν εκτιμήθηκε όσο έπρεπε από όλους εμάς που επιζήσαμε και ιδιαίτερα από τους πολιτικούς που όλα αυτά τα χρόνια διαχειρίζονται την τύχη της Κύπρου.
Μου ζήτησαν να μεταφέρω στη σημερινή μας συνεστίαση την επιθυμία τους να κάνουμε μια αυτοκριτική και να αφήσουμε τις προσωπικές και κομματικές μας διαφορές, και επιτέλους να κοιτάξουμε πώς να σώσουμε την Κύπρο.
Μου ανάφεραν ακόμη ότι πρέπει να δημιουργήσουμε νέα Πρότυπα Ηγετών που να εμπνέουν  και να καθοδηγήσουν  την νεολαία στο σωστό δρόμο.
‘’Χρειάζονται νέα πρόσωπα, αδιάφθοροι, που να αγαπούν και υπηρετούν με ανιδιοτέλεια την Πατρίδα και την Κοινωνία. Κοινωνία  χωρίς Πρότυπα, Αξίες και Θεσμούς είναι καταδικασμένη να πεθάνει’’, μου τόνισαν με έμφαση.
Στην ερώτηση μου να μου πουν την άποψη τους για την οικονομική κρίση, τα οικονομικά σκάνδαλα και τα συνεπακόλουθα, μου ανάφεραν χαρακτηριστικά: ‘’Πρέπει να υπάρξει αληθινή κοινωνική αλληλεγγύη. Να τιμωρηθούν παραδειγματικά οι ένοχοι του οικονομικού εγκλήματος και της διαπλοκής για να επικρατήσει το περί δικαίου αίσθημα. Και ας μη ξεχνάμε. ‘Ου περί χρημάτων των αγώνα ποιούμεθα, αλλά περί Αρετής και Ελευθερίας’. Η ειλικρινής μετάνοια και επιστροφή στο Θεό, στις αξίες και τους θεσμούς, πρέπει να είναι στόχοι αμετάκλητοι’’ κατέληξαν και οι δύο με μια φωνή. ‘’ 
Αγαπητοί συγχωριανοί, Αγαπητοί φίλοι,
Ελπίζω να μην σας κούρασα, αλλά θεώρησα χρέος μου έναντι στη μνήμη των δυο ηρώων μας να σας διαβιβάσω τις σκέψεις και τις επιθυμίες τους, όπως τις κατέγραψε η μνήμη μου στη συνάντηση που είχα μαζί τους, στο σύντομο νοερό νοσταλγικό μου ταξίδι.
Ας κάνουμε λοιπόν την αυτοκριτική μας. Ας μιλήσουμε με την συνείδηση μας. Έχουμε υποχρέωση έναντι των Ηρώων μας, που έδωσαν την ζωή τους για να ζούμε εμείς ελεύθεροι, έστω και σε μια ημικατεχόμενη πατρίδα.
Ας  είναι Αιωνία  η μνήμη τους και η θυσία τους να μας καθοδηγεί σαν φωτεινός φάρος στον αγώνα για ελευθερία και επιστροφή στον αγαπημένο μας Άγιο Σέργιο.
Αντρέας Σμυρίλλης
Στις φωτογραφίες το μέλος του ΔΣ του σωματείου Αντρέας Σμυρίλλης, απονέμει τις τιμητικές πλακέτες στην θυγατέρα του ήρωα Χαράλαμπου Σοφιανού, Κούλα και στον αδελφό του ήρωα Ειρηναίου Λουκά, Κώστα, στη παρουσία της προέδρου του σωματείου, Θέκλας Πούγιουρου - Μαυρουδή και του Κοινοτάρχη Μιχάλη Χειλιμίνδρη.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου