Τετάρτη 19 Ιουνίου 2013

Χειροτονία νέου ιεροδιακόνου στην Μητρόπολη Μόρφου

Την Κυριακή, 16 Ιουνίου 2013, ημέρα μνήμης των τριακοσίων δέκα οκτώ (318) Αγίων Πατέρων της Α' Οικουμενικής Συνόδου, τελέσθηκε η εις διάκονον χειροτονία του Νεκταρίου Χατζημιχαήλ στον Ιερό Ναό Αποστόλου Λουκά Ορούντας. Τη χειροτονία τέλεσε ο Μητροπολίτης Μόρφου κ. Νεόφυτος, πλαισιωμένος από κληρικούς της οικείας μητροπολιτικής περιφέρειας  και πλήθος πιστών. 
Ο π. Νεκτάριος Χατζημιχαήλ αποφοίτησε αρχικά από το Εκκλησιαστικό Λύκειο Φλώρινας και στη συνέχεια από τη Θεολογική Σχολή του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Είναι έγγαμος και  προέρχεται από πολύτεκνη ιερατική οικογένεια με εννέα παιδιά και με καταγωγή από τον Μαραθόβουνο της κατεχόμενης επαρχίας Αμμοχώστου. Ο μακαριστός πατέρας του, πατήρ Κυριάκος Χατζημιχαήλ υπηρέτησε ως ιερέας του χωριού και αμέσως μετά την Τουρκική Εισβολή του 1974, πρόσφυγας πλέον με τη πρεσβυτέρα του Παναγιώτα Χατζημιχαήλ και τα τέκνα τους, συνέχισε να υπηρετεί τον Θεό στο χωριό Αξός της Ιεράς Μητρόπολης Εδέσσης, Πέλλης και Αλμωπίας. 
Ο νέος διάκονος στο χειροτονητήριo λόγο του, μεταξύ άλλων, ανέφερε τα εξής: «Ως διάκονος του Υψίστου υπόσχομαι να μην εμπιστεύομαι το δικό μου θέλημα, αλλά να αφεθώ στο θέλημα του Θεού… Το έλεος του Θεού με οδήγησε στην Ιερά Μονή Αγίου Νικολάου, όπου βρήκα όαση λατρείας και καταφύγιο πνευματικού ανεφοδιασμού».
Ακολούθως, ευχαρίστησε τον Μητροπολίτη Μόρφου κ. Νεόφυτο λέγοντας: «Την ημέρα αυτή της προσωπικής μου Πεντηκοστής, Πανιερώτατε, νιώθω την βαθύτατη ανάγκη να σας ευχαριστήσω για την αγάπη με την οποία με περιβάλλετε από την πρώτη συνάντησή μας, αγάπη που η εκδήλωσή της κορυφώνεται σήμερα με την εις διάκονον χειροτονία μου. Αντί άλλης ευχαριστίας, θα προσπαθήσω με την υπακοή μου να εκφράσω τη δική μου αγάπη».
Επίσης, εξέφρασε την ευγνωμοσύνη του προς τον πνευματικό του πατέρα, πατέρα Πολύβιο, τη  γερόντισσα Ιουστίνη και τις αδελφές της Ιεράς Μονής Αγίου Νικολάου Ορούντας και τους κατά σάρκα γονείς του.
Στη συνέχεια, έκανε ιδιαίτερη μνεία σε τέσσερις επισκόπους σημειώνοντας: «Χρέος έχω να μνημονεύσω τούτη την ώρα και τέσσερις επισκόπους που είχα την ευλογία να γνωρίσω και οι οποίοι βοήθησαν με το παράδειγμα, την πατρική τους αγάπη και καθοδήγηση να στερεωθεί μέσα μου ο πόθος της ιεροσύνης. Τον μακαριστό Εδέσσης Καλλίνικο για την αγάπη που έδειξε στην οικογένειά μου τους πρώτους χρόνους μετά την προσφυγιά. Τον μακαριστό Φλωρίνης Αυγουστίνο, ο οποίος με χειροθέτησε αναγνώστη ενώ φοιτούσα στο Εκκλησιαστικό Λύκειο της Φλώρινας. Τον Σεβασμιώτατο Αρχιεπίσκοπο Θυατείρων και Μεγάλης Βρετανίας κ. Γρηγόριο και τον Θεοφιλέστατο Επίσκοπο Τροπαίου κ. Αθανάσιο, οι οποίοι με τον τρόπο τους ο καθένας μου έδειξαν πώς μπορεί η ορθή πίστη και το ορθόδοξο ήθος να λάμψουν όπου γης, αφού η Ορθοδοξία είναι οικουμενική».
Στον καταληκτικό του λόγο ο νεοχειροτονηθείς διάκονος, συγκινημένος, αναφέρθηκε στη σύζυγό του με τα ακόλουθα λόγια: «Τέλος θέλω να εκφράσω την αγάπη μου στη σύζυγό μου Κυριακή, η οποία συναισθανόμενη ότι ο αγώνας που αναλαμβάνω είναι και δικός της αγώνας στηρίζει έμπρακτα την απόφασή μου να ιερωθώ. Είμαι βέβαιος ότι θα έχω την συμπαράστασή της καθ’ όλη την διάρκεια της διακονίας μου». 
Ο Μητροπολίτης Μόρφου Νεόφυτος στη ομιλία του εξέφρασε τη χαρά του που ο π. Νεκτάριος μνημόνευσε στο λόγο του αρχιερείς, ιερείς, ανθρώπους του Θεού, τον μακαριστό πατέρα του Κυριακό και  την ευλαβέστατη μητέρα του Παναγιώτα γιατί, «όλα αυτά τα ονόματα δίνουν σε εμάς πιστοποιητικά Ορθοδοξίας». 
Νουθετώντας τον νέο διάκονο μεταξύ άλλων τόνισε τα εξής: «Ο διάκονος μαθητεύει δεν διδάσκει, υπηρετεί και διακονεί τους πρεσβυτέρους της Εκκλησίας και όπου χρειάζεται και τον οικείο Αρχιερέα. Η εις διάκονον χειροτονία να θυμάσαι ότι θα είναι περίοδος βαθύτατης μαθητείας αλλά για να είσαι καλός μαθητής θα πρέπει να ασκηθείς στη μαθητεία της μετανοίας.
Χαίρομαι που στη χαρά τη δική μας σήμερα συμμετέχει και η ψυχή του μακαριστού πατρός σου Κυριακού και έτσι στο πρόσωπο σου συνεχίζεται η παράδοση της ιεροσύνης και στη δική σου γενιά.
Σε παρακαλώ, αγαπητέ μου διάκονε, να κρατήσεις την πίστη των τριακοσίων δέκα οκτώ Αγίων Πατέρων της Α΄ Οικουμενικής Συνόδου, γιατί αυτή η πίστη στήριξε και θα στηρίξει την οικουμένη τα επόμενα χρόνια που έρχονται μέσα από πολλές περιπέτειες. Ιερείς και λαός, καλούμαστε αυτούς τους μήνες, κρατώντας την ορθόδοξη πίστη, την εργασία της μετάνοιας και την τακτική θεία Κοινωνία να δώσουμε μαρτυρία Χριστού, όπως έδωσε και ο εξ Ορούντης ορμώμενος νέος ιερομάρτυρας Φιλούμενος. Πάτερ Νεκτάριε,  έρχεσαι σε ένα περιβάλλον που γέννησε αγίους».  
Ο πατήρ Νεκτάριος θα διακονεί στην Ιερά Μονή Αγίου Νικολάου Ορούντας. 
Διάκονος Φοίβος Παναγιώτου – Ι. Μ. Μόρφου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου